Jocuri Noi

RIFT: Planes of Telara review.

Luni, 07 Martie 2011 11:21
RIFT_LOGORift: Planes of Telara, noul MMORPG lansat de compania Trion intentioneaza sa fie competitorul principal pentru World Of Warcraft, jocul cel mai cunoscut de acest gen. Invitatia la lupta a celor de la Trion reiese din reclama lor online care zice “We’re not in Azeroth anymore”.
Aceasta strategie de marketing a celor de la Trion este foarte riscanta, dar isi are avantajele avand in vedere ca majoritatea jucatorilor de mmorpg, inclusive unii jucatori de Worlf of Warcraft vor cumpara jocul sa vada daca este sau nu mai bun decat WoW. Imitand strategia celor de la Blizzard, Rift va avea la fel ca WoW o taxa lunara de 12.99 Euro.

Desi perioada de BETA a acestui joc trecut fara problem si cu foarte mult entuziasm din partea testerilor, cel mai mare prag este perioada de review a jocului. Cu siguranta RIFT va fi discutat cu foarte mult scepticism de toata lumea. Ca si toate jocurile MMO de acest gen, jocul de peste un an nu va fi deloc asemanator cu jocul in momentul lansarii lui, de aceea un review exact este greu de scris.

In primul rand, grafica jocului este exceptionala, modelele sunt in stil realistic, in contrast cu stilul desen-animat din World of Warcraft.  Grafica acestui joc este asemanatoare cu cea  a jocului Lord Of The Rings Online, dar este mult mai bine pusa la punct. Desi jocul arata foarte bine acum, aceste jocuri trebuie gandite pe perioada lunga si nu se stie ce parere vor avea jucatorii dupa o perioada mai lunga de timp. Peronajele arata la fel de bine ca mediul inconjurator in care isi vor desfasura activitatile, dar nivelul de personalizare a caracterului este destul de slab, deci nu vei putea scapa de numarul mare de “clone”ca in majoritatea jocurilor de acest gen.

Estetic vorbind jocul arata foarte bine si muzica este foarte buna, dar NPC-urile din pacate sunt mute, ceea ce intr-un MMORPG recent este foarte dezamagitor din moment ce au vrut sa obtina un effect mai real decat cel al WoW. Toti cei care au jucat WoW macar odata se vor acomoda imediat cu RIFT. Mecanicile jocului, miscarea, fereastra pentru chat, bara de skiluri si inventarul toate sunt asemanatoare celor din World Of Warcraft, vei gasi harta in coltul din dreapta sus si o interfata a personajului tau in stanga sus exact ca in WoW.

Cea mai mare diferenta in gameplay fata de WoW sunt asa numitele RIFT-uri. Aceste RIFT-uri sunt niste rupture interdimensionale care elibereaza numere imense de monstri rai pe harta, care sunt accesibili de toti jucatorii din acea zona. Aceste portale apar aleator si pot schimba la propriu mediul inconjurator si schimba firul narativ al jocului.  Daca stam sa facem o lista cu tot ce gasesti in RIFT cat si in WoW vei observa ca lista este destul de asemanatoare. RIFT are instante, ghilde, PVP, casa de licitatii, raiduri si in general tot ce gasesti si in WoW.

Intr-o piata in care jocurile sunt lansate cu jumatate de masura, RIFT iese in evident printr-un aspect foarte curat si complet si poate intr-adevar fi un competitor pentru WoW pe aceasta piata.  Unul dintre aspectele asemanatoare WoW nu trebuia copiat cu atata strictete, ma refer la taxele lunare. Jocul ar fi putut avea success mai mare daca era cumparat o singura data si fara taxe lunare.
Screenshots RIFT: Planes of Telara:
Rift_1Rift_2Rift_3Rift_5

Rift_5Rift_6Rift_7Rift_3